Nederlandse Design Prijs

Scope heeft de Nederlandse Design Prijs gewonnen in de categorie ‘professioneel product’ met het ontwerp van de smartFIX voor Wavin.

Jury: ‘Dit is een schoolvoorbeeld van de toegevoegde waarde die design kan geven.’

We zijn heel trots op dit resultaat en feliciteren Wavin van harte met deze prijs. Klik hieronder door voor het volledige jury rapport.

Volledig Jury rapport
‘Dit eenvoudig ogende, ‘low-interest’ product is slim ontworpen met aandacht voor zowel de praktische als de emotionele beleving ervan. Het ontwerp is niet alleen het resultaat van technisch vernuft, maar bewijst dat een bewuste keuze voor een echte Back to Basics-merkstrategie zowel esthetisch als commercieel succesvol kan zijn.’

‘De handige slanke vorm en voor een professioneel product ver doorgevoerde vormdetaillering, geven aan dat het om kwaliteit gaat. Dit is een schoolvoorbeeld van de toegevoegde waarde die design kan geven.’

 

Scope 10 jaar!

Scope bestaat 10 jaar! Om er een bijzonder jaar van te maken, zijn we op een pro-actieve manier op zoek gegaan naar het antwoord op een vraag van onze relaties: wat vinden onze klanten mooi?

Scope startte dit jaar een kwantitatief onderzoek in samenwerking met de faculteit Industrieel Ontwerpen van de TU Delft. Door statistische analyses uit te voeren op waarderingen van honderden producten, willen we inzicht kijgen in wat mensen zelf zeggen over wat ze mooi of lelijk vinden. Ons doel is om esthetische voorkeuren beter te begrijpen, waardoor we design doelgerichter in kunnen zetten. Het resultaat presenteren we op 21 september 2007 in onze ‘keynote speech’ op ons jaarlijkse ‘Get a Grip’ symposium. Op de hoogte blijven? Stuur ons een mail!

Vending concept: Coffee cube

Artikel over de ‘Coffee Cube’, een innovatief vending concept
dat we op eigen initiatief ontwikkelde.

Bekijk hieronder het volledige artikel (Duits).

pub_vending_2006-03_1

DOC operatiestoel in OK magazine

Doge operatiestoel in magazine “Product”

Artikel over de DOC, de operatiestoel die Scope voor Doge Collection ontwikkelde.

Bekijk hieronder het volledige artikel.

pub_product_2005-3_2

Marketing Facts – Visual Brand Language

Interview met Pim en Maartje van Scope en Dirk Snelders, associate professor of marketing TU Delft, over ons onderzoek naar esthetische consumentenvoorkeuren en wat je daar mee kunt.

‘Met de onderzoeksresultaten hebben we een tool gemaakt om het proces van briefing tot en met beslissing beter te managen.’

Bekijk hier het volledige artikel in PDF formaat.

Interview vakblad “Tweewieler”

Fiets vakblad ‘Tweewieler’ interviewde Scope over onze visie over de fietsindustrie.

Bekijk hier het volledige artikel.

Interview Scope in de “Product”

Interview met Rianne Valkenburg over de visie en werkwijze van Scope.

Bekijk hier het volledige artikel.