MORE THAN
LOOK AND FEEL:
MULTIDISCIPLINARY DESIGN.

Design to use

Naast industrieel en product design biedt Scope Design ook interaction design en product service design. Soms gaat daar design research aan vooraf. Zo kan elke uitdaging multidisciplinair worden benaderd.

PRODUCT DESIGN

Het begon allemaal met product design. Mooie dingen ontwerpen waar onze opdrachtgevers enthousiast van werden. Intussen hebben we onze werkwijze geperfectioneerd. Onze activiteiten hebben we uitgebreid met engineering en pre-engineering. We maken gebruik van schuimmodellen en 3D-prints om de look & feel te checken en nog beter te maken. Design betekent op zoek gaan naar de identiteit van een merk en de werkelijke behoefte van de gebruiker. We onderzoeken, schetsen, bouwen, renderen en testen. Het resultaat is award winning design.

INTERACTION DESIGN

Tegenwoordig hebben veel producten een display of touchscreen. Het idee hierachter is dat het gebruiksgemak hierdoor toeneemt en het de productbeleving vergroot. De interactie tussen gebruiker en apparaat is cruciaal. Scope design ontwikkelt graphic user interfaces: van flowchart/workflow, clickable demo, paper prototyping, wireframes tot aan het opleveren van pixelperfect design. Door productdesign te combineren met interaction design zijn we in staat om een ultieme harmonie te creƫren tussen het product, eventuele fysieke knoppen en het display interface.

PRODUCT SERVICE DESIGN

Wat gebeurt er als iemand een product gebruikt? Wat bepaalt de ervaring en tevredenheid? Om de ultieme user experience te bereiken, maakt Scope Design gebruik van product service design. Wij helpen onze klanten inzicht te krijgen in de complete customer journey: door alle touchpoints in kaart te brengen met een human centered approach, door interviews, context mapping, door het maken van flowcharts. Met onze kennis van cognitieve ergonomie en de klantervaringen zijn we in staat om het volledig product service systeem uit te denken en te optimaliseren.

DESIGN RESEARCH

We onderzoeken de behoeften van gebruikers en de markt en combineren dit met andere onderzoeken naar trends, feasibility en brand strategy. We bezoeken beurzen en branche-gerelateerde events. We maken innovatie roadmaps door met onze klanten en gebruikers van producten en diensten creatieve sessies aan te gaan, waarbij we pivots en probs inzetten. We doen er echt alles aan om de onderste steen boven te krijgen, zodat we een compleet beeld hebben van de belevingswereld van de eindgebruiker. En met die kennis gaan we aan het werk.