Consument

Niets is zo leuk als het ontwerpen van producten voor de dagelijkse leefomgeving, waarmee iedereen direct in contact staat. Het ontwerpen voor bedrijven in de consumentenbranche is voor Scope een terrein dat volop in ontwikkeling is. Om in deze branche nog nadrukkelijker verschil te kunnen maken voor haar klanten, heeft Scope geïnvesteerd in kennisontwikkeling en het ontwikkelen van tools om zo nog effectiever tot innovaties te kunnen komen. Centrale thema’s hierbij waren: “Wat vinden consumenten mooi?” en “Hoe ziet de visuele merkidentiteit van mijn bedrijf eruit ?”

 Wat vindt de consument mooi?

Al langer werd er binnen Scope gestoeid met de vraag, “Wat vindt een consument eigenlijk mooi?” Vaak hoor je ontwerpers vertellen wat mooi is en wat een mooi ontworpen product is.  Om de gebruiker of consument zelf aan het woord te laten heeft Scope samen met de TU Delft onderzoek gedaan naar de esthetische voorkeuren van consumenten.

 Opvallende uitkomsten

Het onderzoek heeft een schat aan informatie opgeleverd. Een opvallende uitkomst was dat er meer overeenkomsten, dan verschillen zijn tussen de esthetische voorkeuren van consumenten. Dit betekent dat het mogelijk is om het ontwerp van consumentenproducten nadrukkelijk af te stemmen op hun voorkeuren. Op deze manier wordt het voor klanten van Scope, nog beter mogelijk om de kans te vergroten dat ontworpen producten succesvol zullen zijn in de markt.

 Praktische meerwaarde

Met deze kennis op zak werkt Scope de laatste tijd aan het ontwikkelen van bedden en de interactie van de consument met het bed (afstandsbediening). Voor de grootste Europese televisiefabrikant ontwikkelt Scope een nieuw ontwerp voor televisies. Met hen werkt Scope aan esthetisch design, interactie en innovatie afgestemd op consumentenvoorkeuren.

© ScopeDesign.nl