Vending

Al vanaf het begin van haar bestaan werkt Scope voor bedrijven in de Vending industrie. Sinds die tijd is er in deze branche veel veranderd. Destijds ging het veelal om het ontwerpen van plaatstalen producten met lage investeringskosten. Nu wordt er in de koffieautomaten gewerkt met kunststofdelen, die veel meer vormvrijheid hebben. Hierdoor zijn de mogelijkheden voor ontwerpers sterk toegenomen. Met aanhoudend enthousiasme werkt Scope samen met haar klanten aan het bedenken van coole nieuwe dingen die de kwaliteitsbeleving van ‘het halen van een kopje koffie’ compleet maken.

Meer naar buiten gericht

Vroeger waren koffieautomaten eigenlijk een soort dozen met gaten onderin waar bekertjes uit konden vallen om de koffie op te vangen. Wie vandaag de dag een koffiemachine bedient, wordt verwelkomt door vorm, kleurgebruik en een duidelijk display met keuzemogelijkheden. Daarmee zijn koffiemachines veel meer “naar buiten toe gerichte” producten geworden. Met ruim 15 jaar ervaring in deze branche op zak, is Scope instaat om ontwikkelingen in vormgeving en functionaliteit van de machines goed af te stemmen op wat gebruikers en operators van koffiemachines zoeken.

Kwaliteitservaring genereren

Op allerlei manieren wordt gewerkt aan het versterken van de kwaliteit van de koffie-ervaring. Door aan de buitenkant van de machines alle ingrediënten zichtbaar te maken, een elegante tray te ontwerpen voor onder het bekertje en te werken met een chromen uitgiftekop wordt een gourmet espresso ervaring gecreëerd.

Internationaal

Scope werkt in deze branche voor meerdere internationale bedrijven. Van Japan tot Saoedi Arabië worden door Scope ontworpen koffiemachines verkocht. En inmiddels ontwerpt Scope ook voor een bedrijf met een fabriek en verkooppunten in de VS. Nu is het aan Scope om, in samenspraak met deze klant, machines te ontwikkelen, die geschikt zijn voor beide culturen en daar succesvol kunnen zijn.

Totale interactie

Ook in de Vending industrie komt de nadruk steeds meer te liggen op wat er op het display van een product, in dit geval een koffiemachine, gebeurt. Vandaag de dag wordt de gebruiker via het display en het gebruik van lichteffecten als het ware ‘mee genomen’ in het proces van koffiezetten. Voor Scope ligt er daarmee een innovatieve uitdaging om de totale interactie van de koffiemachines te ontwerpen.

© ScopeDesign.nl