Knowledge of
two strong brands
catched in one machine

summary of the Miedema varix 3000

Uitgaande van de, door Struik ontwikkelde, technische functionele basis heeft Scope een nieuw ontwerp gemaakt voor de Varix van Struik en Miedema. Binnen dit ontwerp is veel aandacht besteed aan het optimaliseren van de ergonomie en de kwaliteitsuitstraling van de verbeterde grondfrees. Door unieke brandingselementen toe te passen voor beide merken, kunnen ze zich los van elkaar profileren in de markt.

design brief

Struik had de techniek ontwikkeld voor een verbeterde versie van een grondfrees. Hiermee worden ruwe brokken aarde fijngemalen, zodat ze geschikt zijn voor gebruik in strakke, gladde plantbedden. Samen met Miedema moest deze Varix op de markt worden gebracht. Scope Design werd gevraagd om de techniek te voorzien van een high tech design dat beide merken eer aan zou doen. 

The approach of the project

Uitgaande van de, door Struik ontwikkelde, technische functionele basis heeft Scope Design een nieuw ontwerp gemaakt. Binnen dit ontwerp is veel aandacht besteed aan het optimaliseren van de ergonomie, de branding van de twee merken en de kwaliteitsuitstraling van de verbeterde grondfrees. Het nieuwe ontwerp moest aansluiten op de twee verschillende merkidentiteiten die horen bij Struik en Miedema. 

In de samenwerking met Miedema en Struik heeft Scope Design de voordelen van het verbeterde ontwerp expliciet naar voren gebracht, om te laten zien hoe een verbeterd ontwerp extra waarde creëert voor de klant. 

THE DESIGN RESULT

Met een instelbare hoogte en ronde mal waar de messen langs snijden door de grond, is het fijnmaken van de ruwe brokken grond in de plantbedden verbeterd, waardoor strakke plantbedden ontstaan. Bij het doorvoeren van functionele verbeteringen in het ontwerp, is tegelijkertijd gestreefd naar het creëren van een zo hoogwaardig mogelijke uitstraling van het product. Door unieke brandingselementen toe te passen voor beide merken, kunnen ze zich los van elkaar profileren in de markt.