Creating a sense
of simplicity with
a new product family.

summary of the SWISS SENSE PRODUCT FAMILY

De grootste uitdaging bij het ontwerpen van een nieuwe lijn was het achterhalen van de wensen van de opdrachtgever. Met behulp van de tool van Visual Brand Language kwamen we er al snel achter dat nieuwe handsets van Swiss Sense moesten opvallen in eenvoud. Het resultaat werd een handset als een klein standbeeld, als een sieraad op het nachtkastje.

design brief

Swiss Sense wilde een nieuwe lijn handsets voor alle elektrische bedbodems. Hierin moest de essentie van het merk duidelijk terugkomen. 

The approach of the project

Om erachter te komen wat Swiss Sense precies voor ogen had, hebben we de tool van Visual Brand Language gebruikt. Dat pakte goed uit, zoals Eugène van den Bosch namens de opdrachtgever verwoordde: ‘Hoewel het even wennen was, kwamen wij dankzij Scope’s manier van werken erachter waarnaar wij eigenlijk op zoek waren. We hadden zelf al veel eigenschappen voor de handset in ons hoofd, maar waren ons daarvan niet bewust. Het eindproduct is hierdoor écht van onszelf geworden.’ Pas nadat duidelijk was geworden waar Swiss Sense met de handsets naar toe wilde, is Scope begonnen met schetsen en ontwerpen. 

THE DESIGN RESULT

Scope ontwikkelde voor Swiss Sense een complete collectie handsets: snoerloos met batterijen of voorzien van een vast oplaadsnoer. Om een consequente merkbeleving te krijgen in alle productcategorieën, luxe en minder luxe, hebben wij voor alle bedden nagenoeg dezelfde handsets ontworpen. Dit betekende wel dat we bij de variant met een snoer na moesten denken over de bevestiging van het snoer aan de handset. Om ervoor te zorgen dat ook deze handset los kon staan, is het snoer slim in de onderkant van de handset verwerkt. De handsets staan als een beeldje op het nachtkastje, elegant in eenvoud.